Következő esemény

Mi ez itt, kérem?

Személyes hangvételű írások az informatika érettségiről, érettségizőknek és tanáraiknak.

Írjad csak!

Ráérős rendszergazda

Nincs megjeleníthető elem

Programozik a gyerek

Nincs megjeleníthető elem

Feedek és ilyesmik

e-mailt kérek az új bejegyzésekről


(nem foglak spammelni)

XML

Kövesd az oldalt!

facebook twitter

2009.11.20. 20:11 raerek

Dev-C++ telepítése, plusz az első programunk

Címkék: programozás informatika telepítés érettségi devcpp informatika érettségi

A Dev-C++ az a fejlesztői környezet, amellyel a vizsgázó Windows-on C, vagy C++ nyelvű programmal tehet eleget az emelt szintű informatika érettségi programozási feladatában foglaltaknak. (Dolgozhat a Visual Studio fizetős változatával is, de hát...)

A C mára a programozási nyelvek legendás nagy öregje, a C++ pedig az, amivel a kezdő programozókat riogatni szokták (Ted Ts'o-tól, a híres Linux-rendszermagfejlesztőtől származik az idézet, miszerint egy átlagos programozónak kezébe adni a C++ nyelvet összevethető azzal a veszéllyel, amikor a csimpánz kap a kezébe egy töltött pisztolyt - további elrettentés ennek a lapnak az alján :) ). Szóval a C és a C++ rokonok, de csak kicsit.

Mint mondtam, a Dev-C++ egy fejlesztői környezet, vagyis a programot csak megírod benne. A fordítást a gcc végzi, a világ egyik - sőt, talán: a - leghíresebb C és C++ fordítóprogramja. A telepítés során a két program együtt települ a gépedre, szép egységet alkotva. Mi Vista-n telepítünk, XP-n ugyanígy megy a dolog.

Letölteni a cuccost innen tudod: http://www.bloodshed.net/dev/devcpp.html.

infoerettsegi: devcpp 01 letoltes

És ez kell neked. A kilenc megabájt nevetségesen kicsinek tűnik manapság, pedig ebben minden szép és jó benne van. Ha rákattintunk a SourceForge feliratra, egy újabb oldalra jutunk. Ha itt nem jutnánk tovább, akkor a piros nyíllal jelzett helyre érdemes kattintgatni, és így tutira elindul a letöltés.

infoerettsegi: devcpp 02 jon lefele

A kilenc mega gyorsan lezubog, máris indul a telepedés:

infoerettsegi: devcpp 03 telepites

Az első elindításkor érdemes olyan nyelvet választani, amelyet viszonylag jól beszélünk. Én valamikor jártam hungarian nyelvleckékre - te is -, úgyhogy azt választom.

infoerettsegi: devcpp 04 valasszuk a hungarian nyelvet

Ha ezzel megvagyunk, az jön, hogy az Eszközök menüből a Gyorsbillentyűket kell választanunk, és innen kivakarjuk a Szerkesztés:Megjegyzés Be és a Szerkesztés:Megjegyzés Ki gyorsbillentyűjét. Egyszerűen ráállunk a megfelelő sorra, majd az Esc-gombra tehénkedünk. Ez azért jó nekünk, mert a C és a C++ nyelvekben a pontosvesszőnek igen fontos szerepe van, nevezetesen utasításokat lehet vele lezárni. Magyarán igen nehéz olyan programot írni, amelyikben nincs pontosvessző. Namost, amíg nem töröljük az említett gyorsbillentyűket, addig bajos a pontosvessző bevitele. Ha valaki a fenti gyorsbillentyűk nélküli lét helyett inkább az öngyilkosság gondolatával kezd foglalkozni, akkor inkább adjon meg más gyorsbillentyűket a kitörlésük helyett.

Szóval: törlünk, ...

infoerettsegi: devcpp 05 eszkozok gyorsbillentyuk torolni kell

 ... és törlünk:

infoerettsegi: devcpp 06 gyorsbillentyuk torolve

Akkor a telepítés kész is van. Jöhet az első programunk, melyet talán nem lesz érdemes kőbe vésni, de mégiscsak szívet melengető dolog, hogy abban a nyelvben írtunk programot, amelyben a drága(?) egyetlen(?) Windows-unk több része is készült. Húzzunk bele! A Fájl menü Új pontjából válasszuk a Forrásfájl lehetőséget:

infoerettsegi: devcpp 07 uj programot nyitunk

És írjuk meg első programunkat. Figyelünk a kisbetű-nagybetűkre, a pontosvesszőkre, és majd' mindenre - a printf előtti szóközök-tabulátorok száma mindegy.

infoerettsegi: devcpp 08 elso programunk

Mentsük el művünket, adjunk neki valami ötletes nevet - mint ahogy én is tettem. A kiterjesztés helyesen c lenne, de ennél az első próbánál mindegy.

infoerettsegi: devcpp 10 eloszor mentenunk kell

A mentés azért érdekes, mert innentől tudni fogjuk, hogy hol kell a kész programot keresnünk. Ha megvagyunk a mentéssel, a programot lefordítjuk - Futtatás menü, Fordítás pont. Ha nem gépeltünk el semmit, akkor sikerül a buli. Ezt onnan tudjuk meg, hogy a Dev-C++ elmondja nekünk (ott alul, látod?):

infoerettsegi: devcpp 11 fordito kimenete sikeres forditas

Ha most lefuttatjuk a programunkat - Futtatás menü Futtatás parancs - akkor jó esetben látunk egy villanást. A villanás egy konzolablak volt, megnyílt, kiírta a nagy szövegünket, majd becsukódott. Mi meg nem láttuk!

Na, akkor nyomjuk le a Windows billentyűt az R billentyűvel együtt, és a megjelenő ablakban a Megnyitás mellé írjuk be, hogy cmd, majd nyomjunk Entert, és egy remekbe szabott konzolablakot kapunk. A lenti képet követve lépjünk be abba a mappába, ahova mentettük az egy.ccp fájlt - alapértelmezés szerint ez a Dokumentumok mappa (a kép Vista-n készült, magyar nyelvű XP-ben cd Dokumentumok lesz az utasítás).

Ha ezek után beírjuk a programunk nevét (egy, vagy egy.exe), akkor lefut a programunk.

infoerettsegi: devcpp 12 futtatas

Hát ez csudijó, nemdebár?

James Cage: Nem illik nézni, ahogy eszem...

 

34 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://infoerettsegi.blog.hu/api/trackback/id/tr111442164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

skybot 2009.11.21. 21:08:28

Juj! Akkor én egy gépfegyveres csimpánz vagyok! :D Kezdhet vigyázni ez a Theodore ürge. :D Erre cikkre vártam már. Egyébként, nem tudom, hogy a C++ meg a C, mivel nehezebb a Javánál pl. Nekem a Pascal a nehéz. Egyszerűen nem látom át. Lehet bennem van a hiba, vagy tényleg csimpánz vagyok? :)

raerek · http://infoerettsegi.blog.hu 2009.11.21. 21:58:43

A C-k és a Java közötti nehézség címszavakban: többszörös öröklés, mutatók.

És: Egyelőre igen, de már feltalálták az evolúciót:)
(Komolyra fordítva: nyilván számít, hogy a C-k erősen hatottak a Jávára, és az meg a C#-ra, a Pascal tök másik tészta, és ettől lehet idegen. Átláthatatlan nem - nagyon kevés nyelv annyira átlátható, mint a Pascal. Nézz csak utánna a születése körülményeinek, s megérted,hogy miért.

skybot 2009.11.22. 12:58:26

Lehet másnak átlátható, csak nekem nem az egyenlőre.:) Igaz nagyon behatóan nem is foglalkoztam vele. Írtam pár kezdetleges progit, aztán le is tettem. Na meg mikor megnéztem pár érettségi megoldást a fejemet fogtam, hogy mi a szösz ez. Most már szerencsére van fent C++-os megoldás is. Annak már mindjárt jobb a fekvése. :) Mutatókat meg nemigen használnak érettségi megoldásban. Legalábbis nem láttam még. Tömbök, fájlok beolvasása, "egyszerűbb" ciklusok, elágazások vannak a terítéken.
Vannak benne bonyolult dolgok is, de nem kötelező kihasználni. Pl.: támogatja az objektum orientált programozást is, de én egyenlőre azt nem használom. Érettségire szerintem még fölösleges.

mszigeti 2009.11.22. 18:10:22

Hol lehet találni C++-os megoldásokat (link)?

peeti 2009.12.22. 00:07:25

Sziasztok!
Azért ide írom mert nem tudom, hogy hova kellene.
Emelt szintű érettségit szeretnék tenni(talán jövőre). A programozós feladatokat c++ nyelven fogom megoldani. A c++-ben (és gondolom más nyelvekben is) egy-egy probléma megoldására több lehetőség van. Kérdés, hogy mi számít jónak? Ha működik a program akkor megkapom a maximális pontot?
A probléma abból adódik, hogy önállóan tanulok. Az iskolámban jövőre lesz fakultáció ahol sajnos nem fogok programozást tanulni. Ha lesz akkor is pascal amit nem igazán támogatok: az ember azért tanul meg egy programnyelvet mert azzal később kezdeni akar valamit.
Előre is köszönöm!

raerek · http://infoerettsegi.blog.hu 2009.12.22. 11:13:10

@peeti: "Ha működik a program akkor megkapom a maximális pontot?"
Így van. A feladatot olyan javítónaár kapja, aki vállalta, hogy ért a c++-hoz, legalább az érettségi feladatok szintjén, ebből tehát nem lehet bajod. És igen, több megoldás van. Ha te nagyon tusz, akkor gyorsan a legjobbat válastod, és azonnal kész vagy. Ha nem tudsz nagyon, akkor lassabban leszel kész, és ez épp elég büntetés egy érettségin.

"Ha lesz akkor is pascal amit nem igazán támogatok: az ember azért tanul meg egy programnyelvet mert azzal később kezdeni akar valamit"
Az érettségi feladatok épp csak belekóstoltatnak a programozásba, azt kell mondanom, hogy ezen a szinten mindegy, hogy melyiket tanulod,a programok átírása gyorsan van ilyen szinten az egyik nyelvről a másikra.

peeti 2009.12.22. 13:29:03

@raerek: De előnyösebb C/C++-t tanulni abból a szempontból, hogy sok nyelv erre épül és valószínű könnyebb lesz ezeket a nyelveket tanulni. Természetesen a pascal se értelmetlen. Erősen gondolkozom a váltáson mivel elméletileg arra "optimalizálták" a feladatokat: lehetséges, hogy más nyelv csak bonyolult(abb) megoldást kínál. De még van időm, és egy nyári szünetem:)
Egyébként köszönöm a gyors választ!

raerek · http://infoerettsegi.blog.hu 2009.12.22. 15:07:09

@peeti:
Igaz, hogy sok nyelv erre épül, de én legalábbis úgy vélem, hogy ezen a szinten valójában mindegy. Egyébként, ha komolyan gondolod, járj el a Pascal-os órákra, és otthon írd át C-be. Komolyan.

peeti 2009.12.22. 18:25:00

@raerek: Rendben. Bár kétlem, hogy egy ember miatt lesz ilyenre lehetőség.
Köszönök mindent!

ppppalika 2009.12.22. 21:08:13

Érdekes... Belépve nem látszanak a mai hozzászólások.

ppppalika 2009.12.22. 21:15:09

@peeti: "Ha működik a program akkor megkapom a maximális pontot?"

Mit jelent a működik?
Ha nem pusztán csak a mellékelt bemenet esetén ad helyes válaszokat, hanem minden érvényes bemenet esetén, akkor jó. Tehát elviekben is jónak kell lenni a programnak.

A korábbi feladatok között szép számmal voltak olyanok, amelyek értékelésében nem szerepelt pontot érő jellemzőként a működés. Tehát akkor is járhatott maximális pont, ha a programot le sem lehetett fordítani.

skybot 2010.01.20. 20:56:12

Ha küldenék e-mailben C++-os cikkeket, ki lehetne rakni miután megnéznéd. Dokumentálnék, néhány alap dolgot feladatmegoldásoknál, hogy pl. milyen egy diák szemszögéből. Persze csak olyanokat, amik működnek. :D Nem vagyok nagy ész, de 4 feladatot általában sikerül megoldani.

raerek · http://infoerettsegi.blog.hu 2010.01.21. 13:08:47

Örömmel venném. Egyetlen dolgot kérnék: ha írsz, írj annyit, hogy kerek egészet alkossanak valamilyen szempontból.
Fontolj meg pár dolgot:
1) Úgy írod, hogy a) nulla programozási ismerettel is menjen, vagy b) feltételezel alapfogalmakat: változó, tömb, hasonlók - ebben az esetben csak a c/c++ eltérésekre kitérve
2) Csak programozást írnál, vagy a fejlesztői felület használatát is mondanád párhuzamosan - utóbbi esetben többet ér, de nehezebb: úgy kell megoldani, hogy használható legyen annak is, aki más felülettel dolgozik, és sok képernyőkép illene hozzá azoknak, akik a devc-t használják.
3) Nem lehet túl hosszú: inkább sok kicsi, mint egy nagy, egy-két lényeges mondanivalóval per cikk - a blogolvasási szokások mások, mint a könyvolvasásnak.

No, szóval örömmel venném:)

skybot 2010.02.09. 20:48:50

Nos elindítottam saját blogomat. A könnyebb kezelhetőség és átláthatóság miatt indítottam saját blogot. Így gyorsabban tudom majd frissíteni az anyagokat. Jó olvasgatást!
programozzunk.blogspot.com/
Megköszönném, ha kiraknád a linkek közé. Természetesen én is kirakom ezt az oldalt a saját blogom linkjeihez.

sa781207 2010.05.22. 16:14:50

Leci aki tud magyar nyelvu helpet a devc++ hoz az esvagy irjon ide vagy dobjon meg egy maillal koszi nagyon kene pascalos voltam most allok at devccre es magyar ember vagyok szal jol jonne hozza a magyar help ... cimem sa781207@freemail.hu ha tudok mashonnet magyar helpet most kerdezik a kollegak akkor irok :)

ppppalika 2010.05.22. 18:01:00

Miért a DevC++-hoz keresel?

Emlékszem valami könyvre, hogy C++ Pascal alapokon. Az áttérést hivatott segíteni.

peeti 2010.05.25. 19:24:01

Sziasztok!
Előre is elnézést kérek, hogyha rossz helyre írtam. Arra alapoztam az egészet, hogy c++ nyelven oldom meg a feladatokat.

Megcsináltam az idei emelt érettségi feladatokat. Dolgom végeztével gondoltam leellenőrzöm magam, természetesen a javítókulccsal. Az első feladatnál egy számomra érthetetlen kritériumot vettem észre:
b) A változók helyes definiálása ..................................................................................... 1 pont
– A pont abban az esetben adható meg, ha a feladatmegoldáshoz szükséges
valamennyi fő és segédváltozó deklarálásra került, valamint ha a részletszorzatok
(azaz a számláló és a nevező) kiszámítása valós típusú változóban történik!

Problémám a végénél van(részletszorzatok...).
Nem egész számokról beszélünk?

x * y * q (*...) = i
x € Z && y € Z && q € Z && (...) € Z -- > i € Z

Persze lehet, hogy az én matematikai ismeretem rosszak. Amennyiben i € Z megfelelő az integer típus is. Más kérdés, hogy x / y = i
nem feltétlenül egész szám(akkor sem ha x € Z && y € Z), így a hányadosnak már valós típusú változó szükségeltetik.
Valaki elmagyarázná nekem ezt?
Vagy n-nek és k-nak nem kell egésznek lennie?
Újra -alacsony szintű- matematikai ismereteimre hagyatkozva azt mondom, hogy k € Z és n € Z.

A feladatsor(megoldással):
www.kamaszpanasz.hu/uploads/erettsegi/e_infoism_10maj_ut..pdf

Előre is köszönök minden segítséget!
Üdv: Peti

peeti 2010.05.25. 19:42:10

@peeti: még annyit tennék hozzá, hogy a számlálóban lévő (n-k+1) rész
n > k && n € Z && k € Z -- > i € Z && i > 0
n - k = i
azaz (n-k+1) értéke szintén Z^+ lesz, persze ha a gondolat helyes

ppppalika 2010.05.27. 06:26:52

@peeti: :)
Ezek nem az informatika érettségi feladatai.
Az informatikai alapismeretek egy teljesen más tantárgy, teljesen más érettségi követelményekkel.

peeti 2010.05.27. 15:55:02

Így már világos. Jól elnéztem.. már megijedtem h ennyire megváltozott az egész..
Ettől függetlenül kíváncsi vagyok, hogy miért kell valós szám tárolására alkalmas változót használni, elvégre lehet ilyesmi az informatikaérettségiben is.
Köszönöm a "felvilágosítást", legközelebb figyelni fogok erre!

ppppalika 2010.05.27. 18:04:41

@peeti: Megnézve a feladatot...
"Törekedjen arra, hogy a lehető legnagyobb n és k értékekkel tudjon számolni a program!"

Ha véletlenül úgy számolna, hogy n*...*(n-k+1), majd ezt osztaná el az 1*...*k szorzattal, akkor egészek használata esetén nagyon szűk határok között lehetne mozogni. Más kérdés, hogy szerintem elvárt ez esetben a pontos eredmény, így eszembe sem jutott volna valós típus használata. Ha (n/1)*(n-1/2)*...*((n-k+1)/k) formában dolgozik valaki, az lenne az optimális egészek esetén, ha ezt a kiszámítási módot kell használni.

Van szép kiszámítási mód, ami megmarad az egészek között, ugyanakkor elviselhetően gyors is. De a feladat szövege miatt az nem lett volna jó.

peeti 2010.05.27. 20:24:09

@ppppalika: "Más kérdés, hogy szerintem elvárt ez esetben a pontos eredmény, így eszembe sem jutott volna valós típus használata." erre nézz már rá:
matek.hunyadi-csna.sulinet.hu/portals/ematek/www.sulinet.hu/ematek/html/images/matek/valos_szamok.gif
és egy kis segítség az oldalról ahol a kép volt:
N: Természetes számok halmaza
Z: Egész számok halmaza.
Q: Racionális számok halmaza.
Q*: Irracionális számok halmaza.
T: Transzcendens számok halmaza
R: Valós számok halmaza
Ezek tudatában helytáll az amit írtál?

A szöveg azt mondta, hogy a SZÁMLÁLÓ és a NEVEZŐ értékének kiszámításához kell valós(azaz NEM csak egész számok tarolására alkalmas) változót használni: "a részletszorzatok (azaz a számláló és a nevező) kiszámítása valós típusú változóban történik!"
Elmondom még egyszer, hogy a FELADATBAN LEÍRT MÓDSZER alapján, jelenlegi ismereteim szerint lehetetlen olyan n és k párost megadni amivel a számláló vagy a nevező értéke nem egész szám lesz, innentől kezdve a valós szám tárolására alkalmas változó használata felesleges! Ezt cáfolja meg valaki egy példával, vagy magyarázattal! Egyén esetben hülyeség amit a javításiban kérnek..

Feltételezem, hogy a számláló és a nevező jelentésével tisztában vagy, és megértetted a kérdést, illetve az idézett szöveget a pontozásból..
Természetesen n és k értékének csak egész számot adhat meg, de ez szerintem egyértelmű.

UI: Egy kis értelmezés..
"A pont abban az esetben adható meg, ha a feladatmegoldáshoz szükséges
valamennyi fő és segédváltozó deklarálásra került, valamint ha a részletszorzatok
(azaz a számláló és a nevező) kiszámítása valós típusú változóban történik!"
Ez a következőt jeleni:
n*(n-1)*...*(n-k+1) <- ezt ügyesen tárold egy olyan változóba amibe tudsz törteket is tárolni! pl.: ha 3.35465743634 lesz az eredmény akkor ezt el tudod tárolni.
illetve:
1*2*...*(k-1)*k <- ezt is tárold valós szám tárolására alkalmas változóba!

DEEEEEEEE

n*(n-1)*...*(n-k+1)
és
1*2*...*(k-1)*k
értéke is egész számnak kell, hogy legyen mivel n és k egész számok! Két vagy több egész szám szorzata pedig egész számot eredményez! Ezért felel meg a tárolásra egy egész számok tárolására alkalmas változó!

ppppalika 2010.05.27. 21:14:20

@peeti: Gondolkodjál egy kicsit!!!
Számold ki, hogy mennyi 1*2*...*13

peeti 2010.05.28. 15:14:05

1*2*3*4*5*6*7*8*9*10*11*12*13 = 13!(faktoriális) = 6227020800

Ez pedig egy egész szám(6227020800 € Z).
Egy ilyen számot tárolhatsz egy Egész szám tárolására alkalmas változóban, feltéve, hogy a változó alkalmas ekkora szám tárolására.
Bármelyik szám faktoriálisa egész szám lesz..

ppppalika 2010.05.28. 18:04:55

@peeti: Mivel számítottad ki? :)

2:2
3:6
4:24
5:120
6:720
7:5040
8:40320
9:362880
10:3628800
11:39916800
12:479001600
13:6227020800
14:87178291200
15:1307674368000
16:20922789888000
17:355687428096000
18:6402373705728000
19:121645100408832000
20:2432902008176640000
21:-4249290049419214848

"Egy ilyen számot tárolhatsz egy Egész szám tárolására alkalmas változóban, feltéve, hogy a változó alkalmas ekkora szám tárolására."

A fenti sorozatot Dev-C++-ban számítottam ki.
Amit írtál, az a kulcs, hogy ennél az általam ismert legmegfelelőbb egész típust használtam. (long long) A 13-at azért kérdeztem, mert a középiskolások valószínűleg a long-ról hallanak legnagyobbként.

Szóval 21! sem számítható ki így. Tehát 21 alatt a 20 már gondot okozna. Pedig 21 alatt az 1 milyen egyszerű! :)

Szóval ez vezérelhette őket az egész típusok mellőzésére. Más kérdés, hogy alapvetően hibásnak tartom, ha nem csupán közelítő értékek meghatározásáról van szó.

ppppalika 2010.05.28. 18:11:05

@ppppalika: Persze van még az unsigned long long, de a fenti határt nem befolyásolja.

peeti 2010.05.28. 21:57:51

Középiskolásként arról "hallok" amiről olvasok magamnak...
Egyébként így már érthető a dolog! Kicsit máshonnan közelítettem meg a dolgot, eszembe nem jutott volna, hogy valós típust használjak! Legközelebb már valószínű nem követek el hasonló hibát.
Köszönöm a segítséget!

ppppalika 2010.05.29. 10:39:49

@peeti: Csak a feladatkitűző gondolkodásmódját próbáltam megvilágítani. Azonban nem értek vele egyet. Mivel - ahogy írtad is - az eredményül kapott érték mindig egész, ezért hibásnak vélem a valós típusú változók használatát. Sőt, szerintem azért kellene pontot levonni.

Az algoritmus attól nem lesz más, hogy egészekkel dolgozunk, az pedig abból is kiderülhet, hogy a vizsgázó ismeri-e a választott programozási eszközben használható legnagyobb egész típust.

peeti 2010.05.29. 13:08:24

@ppppalika: Örülök, hogy mégsem volt teljesen hülyeség a gondolatom. Egy érettséginél ezekre azért figyelhetnének...

robkonor 2011.05.23. 21:11:59

Hello!
Arra lennék kíváncsi, hogy emelt szinten milyen programnyelvet érdemes elsajátítani? Mellesleg nem tudom mennyire ismerős a Tanulj meg programozni C++ nyelven 24 óra alatt. Érdemes ilyen/hasonló könyvekkel bajlódni? Előre is köszi:)

raerek · http://infoerettsegi.blog.hu 2011.05.24. 08:57:56

@robkonor: Az az igazság, hogy BÁRMIT érdemes. Mindegyiknek megvan az előnye és a hátránya, amit majd egy cikkben részletezek eccer:)
A könyvnek van értelme, de figyelj arra, hogy az ilyen könyvek mindig LÁTVÁNYOS eredményt akarnak hozni, hogy legyen, aki megveszi őket. Az érettségi feladatok szerintem közelebb állnak a valós élethez, viszont lényegesen kevésbé látványosak - azaz jó, ha végigcsinálod a könyvet, de sok tekintetben túl sok, sok tekintetben túl kevés lesz.
Ha minden igaz, ősszel érkezik egy valódi, gimis programozástankönyv a Műszaki Kiadótól egykori évfolyamtársam tollából. Én még csak pár oldalt láttam belőle, meg a kézirat nagyságát. Így látatlanba azt mondanám, hogy nagyon jó lesz, de az érettségire overkill.

ppppalika 2011.05.25. 06:16:37

@robkonor: A legjobb az lenne, amelyik algoritmizálási alapokat nyújt. Aztán az algoritmushoz keresd meg egy programozási nyelven az eszközöket.

Ez nem lesz nehéz, mert az alapok alig jelentenek többet, mint változók, rekordok, tömbök; elágazások, ciklusok. Aztán jó iskola, ha végigcsinálod az eddigi emelt programozási feladatokat. Persze ha valami nem megy, akkor kérdezz. Így felépül majd benned egy tudás. Persze nem épül fel az objektumorientált gondolkodásmód, de szerintem kezdetben nem is kell.

Vannak, akik azt mondják, hogy így csak az okosak tanulnak programozni. Lehet. De a többieknek szerintem felesleges. :)

A lényeg: sohasem javasolnám egy kezdőnek, hogy programnyelvet ismertető könyvből tanuljon programozni. Azoknak a könyveknek más a célja. - Szerintem.

robkonor 2011.05.26. 21:28:54

köszönöm:) Amúgy ezúton szeretném megköszönni az eddigi segítséget sokat tanultam az oktató videókból:) Most középszintűztem, de azért lehet, hogy jövőre neki leselkedek egy emelt szintűnek is ha a programozást megértem
süti beállítások módosítása